W Galilei
Galilea jako kraina geograficzna rozciąga się od rzeki Litanii w obecnym Libanie aż do doliny Jizreel. W czasach biblijnych chętnie posługiwano się określeniem „Galilea pogan”, ze względu na fakt, że ludność żydowska zmieszana tam była z ludnością pogańską.
Ogłaszanie tego królestwa Jezus rozpoczyna w Galilei pogan. Orędzie Jego skierowane jest więc początkowo do narodu żydowskiego, ostatecznie jednak obejmie również ludy pogańskie, królestwo Boże ma bowiem rysy uniwersalizmu. W historii egzegezy interpretowano odejście Jezusa z Judei ku Galilei w sposób symboliczny: drogą zbawienia nie jest już Prawo reprezentowane przez kult sprawowany w świątyni jerozolimskiej, lecz dobra nowina przyniesiona przez Jezusa. Wzmianka o świetle w cytacie z Izajasza wskazuje na treść ewangelii; to ona jest światłem, które wskazuje drogę do wyjścia z ciemności grzechu i mroku śmierci. Ciemność w takiej interpretacji symbolizuje upadek moralny i duchowy, wskazuje na niemożność zdobycia zbawienia własnymi siłami bądź zasłużenia na nie. W takim kontekście sam Chrystus i Jego orędzie jawi się jako Światłość świata – nie tylko świata żydowskiego, ale całej zamieszkałej ziemi.