Z Knurowa do Bojanowego Gniazda...

W ostatnich dniach kwietnia - 26 i 27 tego miesiąca 2019 roku, wybraliśmy się razem z wychowankami naszej knurowskiej świetlicy na kolejne spotkanie z bł. Edmundem Bojanowskim - Patronem naszej placówki. Był to już drugi wyjazd w 2019 roku, związany z życiem i duchowością naszego Patrona

W tych dniach podróżowaliśmy szlakiem Edmundowym po ziemi wielkopolskiej, by dziękując Bogu za dar beatyfikacji i dziesięciolecie naszej świetlicy, jeszcze bardziej przybliżyć się do osoby bł. Edmunda. Dzięki ogromnej wiedzy, pasji i entuzjazmowi  s.M.Laurety Turek - naszej Siostry przewodnik, plan pełen niespodzianek był bardzo bogaty i zróżnicowany.

W pierwszym dniu zwiedziliśmy Podrzecze, gdzie powstała pierwsza ochronka. W  Gostyniu spacerując ulicami miasta, obejrzeliśmy dawny budynek Kasyna Gostyńskiego i Kościół Farny. Po krótkiej przerwie w Pizzerii Roma, syci i wypoczęci ruszyliśmy deptakiem bł. Edmunda Bojanowskiego, by wędrując uliczkami, wśród kamieniczek miasteczka ujrzeć oczyma duszy, chodzącego tędy Edmunda. Podziwialiśmy Sanktuarium Świętogórskiej Róży Duchownej na Świętej Górze, Pietę oraz obraz w ołtarzu głównym bazyliki.

W dworku w Grabonogu, zobaczyliśmy miejsce narodzin i pierwszych lat życia Edmunda oraz pokój gdzie jego mama wymodliła cud uzdrowienia. Z Grabonoga  udaliśmy się na nocleg do Ośrodka Wypoczynkowego „Bojanowe Gniazdo” w Zaniemyślu.

W drugim dniu zobaczyliśmy wyspę Edwarda – dziś Centrum Turystyczno-Rekreacyjne w Zaniemyślu. Zwiedziliśmy komnaty w przepięknym zamku Raczyńskich będącym zespołem pałacowo-parkowym, posiadającym status pomnika historii. Mogliśmy również zobaczyć wiele pomników przyrody z których trzy dęby Lech, Czech i Rus to niekwestionowane ikony wielkopolskiego krajobrazu. Rosną one nieopodal zwiedzanego przez nas zamku, w urokliwej scenerii naturalistycznego Rogalińskiego Parku Krajobrazowego.

Z Rogalina udaliśmy się w kierunku Jaszkowa, pierwszego nowicjatu. Po odpoczynku w domku sióstr, zwiedziliśmy kościółek oraz piwnice Gospodarstwa agroturystycznego „Na plebanii”, gdzie niegdyś znajdował się drugi dom zgromadzenia. Ostatnim punktem programu było zwiedzanie największego w Polsce Centrum Hipiki –międzynarodowego ośrodka edukacji jeździeckiej stworzonego przez Antoniego Chłapowskiego.

Uwielbiając  Boga za dar życia i dzieła bł. Edmunda Bojanowskiego, pragnę podziękować ludziom, którzy pomogli w realizacji tak wspaniałej pielgrzymki. Dziękuję siostrom S.M.Laurecie Turek za poprowadzenie nas  ścieżkami bł. Edmunda oraz wielkie serce okazane dzieciakom. Dziękuję S.M Elżbiecie Bujok za pełne radości i oddania towarzyszenie dzieciakom w podróży, Natalii Czech - wychowawczyni i wolontariuszkom: Danucie Rozworze, Ilonie Jędrachowicz i mojej wspaniałej mamie Brygidzie Sukienik za postawę pełną oddania oraz nie mająca granic dyspozycyjność. Dziękuję panu Leszkowi Wos za bezpieczną podróż i wyrozumiałość dla naszych dzieciaków. Rodzicom za zaufanie i wsparcie pomysłu pielgrzymki. Dzieciakom za wspaniałe zachowanie. Wreszcie Tobie Edmundzie –Patronie naszej świetlicy za wstawiennictwo i opiekę nad dziełem, jakim jest nasza świetlica, tak miła Bogu. Dziękuję, że pogłębiasz naszą wiarę w słowa, że: „Dobry Bóg czuwa nad nami”.