Zjazd Przewodniczących Stowarzyszenia

„Odważ się być mądrym”
/ks. J.J.Siwicki do Edmunda Bojanowskiego/
Tegoroczny zjazd przewodniczących odbył się w Domu Generalnym Zgromadzenia we Wrocławiu.

Zjazd Przewodniczących Stowarzyszenia Rodzina bł. Edmunda Bojanowskiego miał miejsce we Wrocławiu w dniach 5-7.10.2018. Bardzo ucieszyło nas zaproszenie do „serca Zgromadzenia” i spotkanie z Matką Generalną M. Józefą Leyk. Po przyjeździe, przywitaniach i kolacji, spotkaliśmy się w kaplicy na nabożeństwie różańcowym, a następnie udaliśmy się na nocleg.

W sobotę rano uczestniczyliśmy we mszy św. w katedrze św. Jana Chrzciciela. Następnie spotkaliśmy się z przewodnikiem, panem Grzegorzem, który oprowadził nas po Wrocławiu, a przede wszystkim po Ostrowie Tumskim – najstarszej, zabytkowej części miasta. Mieści się tutaj dom, w którym mieszkał Edmund Bojanowski w czasie studiów we Wrocławiu. Z opowieści przewodnika dowiedzieliśmy się sporo o historii miasta oraz ciekawych miejscach i budynkach, które mijaliśmy m.in. na ścieżce historii Wrocławia i na rynku. Po zwiedzaniu udaliśmy się do Domu na obiad. Po modlitwie Koronką do Miłosierdzia Bożego rozpoczęliśmy spotkanie formacyjne. Na początek Matka Generalna przedstawiła w kilku słowach początki Domu Generalnego oraz Stowarzyszenia, wyraziła poczucie łączności Zgromadzenia ze Stowarzyszeniem i przypomniała, że misją członka Stowarzyszenia jest żyć charyzmatem bł. Edmunda Bojanowskiego, żeby go ponieść tam, gdzie żyjemy. Zostaliśmy także zaproszeni do wzięcia udziału w obchodach 20-lecia beatyfikacji bł. Edmunda, które rozpoczną się już w listopadzie tego roku. Następnie siostra Wikaria Generalna – M. Alodia Witas mówiła na temat redakcji biuletynu Apostoł Miłosierdzia. Spotkanie zakończyła prelekcja s. M. Laurety Turek dotycząca bł. Edmunda, szczególnie okresu studiów we Wrocławiu. Przytoczone fragmentu korespondencji ukazały błogosławionego jako osobę dążącą do wiedzy, obracającą się w towarzystwie młodych naukowców, patriotów, literatów, ludzi kultury. Po spotkaniu odmówiliśmy modlitwę różańcową, a po kolacji udaliśmy się do parku na pokaz fontann.

W niedzielę omówiliśmy bieżące sprawy Stowarzyszenia, przedstawione przez M.M. Brygidę Biedroń i s.M. Patrycję Grodzieńską – asystentkę generalną Stowarzyszenia. W czasie Eucharystii, w której braliśmy czynny udział, ksiądz celebrans mówił w homilii o świętości. Jest ona dla każdego i każdy może być świętym. Zwyczajnym, codziennym, świętym z sąsiedztwa. Po obiedzie, podziękowaniach i serdecznych pożegnaniach udaliśmy się w drogę powrotną do domów.

Serdecznie dziękujemy Siostrom Służebniczkom

za zaproszenie do Domu Generalnego i przygotowanie wspaniałego spotkania.